دانشکده تولید گیاهی  

برگزاری نشست تخصصی ضرورت احداث گلخانه در استان گلستان


نشست تخصصی در حوزه گلخانه با مشارکت کارآفرینی و گروه مهندسی علوم باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در راستای اهداف ارتباط با صنعت با عنوان "ضرورت احداث گلخانه در استان گلستان (چالش­ها و راهکارها)" در تاریخ 10 تیرماه 1403 در سالن توحید دانشکده تولید گیاهی برگزار شد. موضوع جلسه اول "انتخاب رقم و تاریخ کاشت سبزی و صیفی" بود و جلسه مذکور با حضور نمایندگان سازمان­ها، شرکت­ها مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و جمعی از تولیدکنندگان و کارشناسان بخش خصوصی برگزار گردید.

در این جلسه آقای دکتر همتی، مدیر نوآوری و فناوری دانشگاه ضمن خوش­ آمدگویی به حاضرین به بیان اهداف و رویکردهای این سلسله نشست­ها پرداختند. در ادامه آقای دکتر سید جواد موسوی­ زاده، مدیر محترم گروه علوم باغبانی به مباحث مهم پیش­روی گلخانه ­داران در انتخاب رقم و تاریخ کشت در استان اشاره کردند. آقای دکتر ایوب قربانی دهکردی، عضو هیئت علمی گروه علوم باغبانی نیز به ارائه مطالبی در ارتباط با انتخاب تاریخ کاشت و رقم و معایب و مزیت­های آن از نگاه­ های مختلف در استان اشاره کردند. در پایان آقای دکتر موسوی­ زاده به جمع­ بندی مطالب مطرح شده پرداختند. در مباحث نشست ایجاد کلینیکی با همکاری بخشهای دولتی و دانشگاهی جهت مراجعات حضوری گلخانه­ داران برای بیان مشکلاتشان و راه حل آن­ها به صورت علمی و عملی پیشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت.

لازم به ذکر است نشست ضرورت صنعت گلخانه در استان گلستان (چالش­ها و راهکارها) به صورت منظم و در هر فصل یک جلسه و با موضوع متناسب با فصل و یا ضرورت مبحث برگزار خواهد شد.



 تاریخ ارسال خبر :   12 تیر 1403 - 11:57    |     تعداد بازدید :   104
 ارسال کننده :   دکتر ایوب قربانی    |      کد خبر :   17680
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      12 تیر 1403 - 11:57    |    کد خبر : 17680